Tuesday 17 April 2012

Dibelasah 15 orang kerana dendam





ALOR GAJAH - Lima sahabat hanya mampu melihat dua rakannya dibelasah selepas diserang kira-kira 15 lelaki di padang permainan sebuah taman di Durian Tunggal, di sini, malam kelmarin.


Saksi yang enggan dikenali berkata, ketika keja­dian, mangsa berusia 30-an itu sedang berbual bersama rakan sebelum didatangi sekumpu­lan lelaki menaiki kereta dan motosikal.

“Kumpulan lelaki terbabit terus meluru ke arah mangsa yang gagal melarikan diri dan dibelasah dalam gelap.

“Rakan-rakan mangsa tidak berani mendekati mangsa kerana diberi amaran supaya tidak mencampuri urusan mereka dan hanya mampu melihat dari jauh sebelum kumpulan lelaki tadi beredar kira-kira lima minit kemu­dian,” katanya. 


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata, beliau difahamkan kejadian berpunca daripada dendam lama.

Menurutnya, mangsa yang mengalami kecederaan di kepala, selain patah pergelangan kaki kiri dan cedera di tangan dikejarkan ke Hospital Melaka oleh saudaranya dan kini masih menerima rawatan.

Umar Ali Saifuddin berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kejadian kira-kira jam 2 pagi dan empat suspek berusia antara 20-an hingga 30-an ditahan sejam kemudian.

“Dua bilah parang dan beberapa kayu yang digunakan dalam pergaduhan itu dirampas dan kes disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan atas kesalahan merusuh,” katanya.

-SH

No comments:

Post a Comment