Wednesday 20 June 2012

Buaya Sg Seblak mengganas lagi









SARATOK: Sungai Seblak berkocak lagi dengan satu kejadian serangan buaya yang dipercayai angkara Bujang Seblak.


Setelah beberapa bulan menyepi dengan mangsa terakhir dikenali sebagai Sulaiman Abdullah yang merupakan seorang nelayan dari Kampung Melayu Roban, kini Bujang Seblak menjadikan isteri kepada Tuai Rumah Embol dari Sungai Anak, Pelunga Roban sebagai mangsa keempatnya. Kejadian ini dipercayai berlaku pada jam 5 petang semalam.

Pada masa kejadian mangsa, Resiah Latit dipercayai sedang mandi dan akibat serangan itu mangsa dipercayai terus hilang tanpa sebarang jejak.


Berikutan kejadian itu, suami mangsa telah bergegas ke pekan kecil Roban untuk membuat laporan polis pada sekitar jam 6 petang.


Menurut seorang penduduk Kampung Melayu Roban yang sempat ditemui oleh pemberita semalam, lokasi serangan itu berlaku memang terkenal sebagai tempat buaya terbabit sering timbul.


“Lokasi Sungai Anak itu memang tempat yang kerap sekali kami lihat buaya-buaya besar timbul.


“Tempat itu juga tidak jauh dari buaya yang menyambar Sulaiman dahulu. Apa yang lebih merisaukan dan diketahui oleh pihak kita ialah bulan Jun terutamanya adalah bulan berbahaya kerana buaya betina mula bertindak agresif kerana ia musim bertelur dan musim mengawan reptilia terbabit,” katanya.








-BP

No comments:

Post a Comment