Friday 13 April 2012

Kes culik lagiii!!!



KUALA LUMPUR: Seorang tukang cat mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan menculik seorang remaja lelaki berusia 14 tahun dan menuntut wang tebusan sebanyak RM50,000 daripada bapa mangsa, minggu lalu. 

Lau Kin Yong, 22, bersama seorang lagi yang masih bebas, membuat pengakuan tersebut selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Siti Shakirah Mohtarudin.


Dalam penghakimannya, katanya tiada keterangan mengaitkan tertuduh dengan pertuduhan itu serta tiada bukti menunjukkan Lim memegang atau menyimpan pasport mangsa.


Lim didakwa memperdagangkan Delima, 22, dan Nia Deniata, 18, bagi maksud ekploitasi seks di hadapan Restoran Mook Thai Food, No 15, Jalan Alor, di sini, pada 6 September tahun laku. 

Lim didakwa mengikut Seksyen 12 Akta Antipemerdagangan Orang 2007 yang memperuntuk hukuman penjara maksimum 15 tahun dan denda, jika sabit kesalahan. 

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Ain Nur Amiyerra Awod Abdullah, manakala Lim diwakili peguam Indran Kumaguru.


 - BERNAMA

No comments:

Post a Comment