Tuesday 1 May 2012

Bakal calon SPM melarikan diri bersama teman lelaki


LUKUT – Seorang remaja ­perempuan yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ­tahun ini ­hilang melarikan diri dan turut membawa anaknya hasil hubungan bersama bekas teman lelakinya.

Bapa remaja berkenaan, Ah Chye, 65, berkata, anak tunggalnya, Linda Loh, 17, itu mula disedari hilang pada Rabu lalu dan dipercayai ­melarikan diri bersama teman lelakinya.

“Ketika itu, saya baru bangun dari tidur dan mendapati Linda sudah tiada ­sementara cucu perempuan saya, Joanna Srephane Grace yang bakal berusia setahun bulan hadapan juga didapati tiada.

“Saya cuba menghubungi nombor telefon Linda namun tidak berjawab. Namun ­selepas dihubungi berkali-kali, ­nombor berkenaan sudah tidak aktif lagi,” katanya kepada pemberita ketika membuat aduan di Pusat Khidmat Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Lukut, semalam.

Ah Chye berkata, sebelum ini anaknya juga pernah keluar rumah dan dua hari ­tidak ­kembali ke rumah ­tanpa sebab.

“Kali ini saya mengesyaki anak perempuan saya ­melarikan diri bersama teman ­lelakinya dan sejak dia melarikan diri, dia juga didapati tidak hadir ke sekolahnya di sebuah sekolah di daerah ini.

“Saya sangat risau dengan apa yang berlaku lebih-lebih lagi Linda turut membawa anaknya hasil hubungan bersama bekas teman lelakinya itu,” katanya.

Katanya, dia merayu anaknya pulang ke rumah dan sedia memaafkan segala kesilapan yang dilakukan anaknya.

“Saya menerima dengan hati terbuka dan mahu dia kembali ke sekolah menduduki peperiksaan SPM dan berjaya memasuki universiti,” katanya.

Bimbang dengan kehila­ngan anaknya itu, Ah Chye yang tinggal di Taman Sri Bandar membuat laporan di Balai Polis Port Dickson sebanyak dua kali.

Sementara Adun Lukut, Ean Yong Tin Sin berkata, orang ramai yang terlihat Linda diminta memberi kerjasama untuk segera menghubungi balai polis berhampiran atau terus menghubungi Ah Chye menerusi talian 017-6524093.
-SH

No comments:

Post a Comment