Tuesday 8 May 2012

Gadis dirogol oleh kenalan sendiri sehingga hamil

Gambar Hiasan
KUCHING: Luluh hati seorang ibu apabila anak gadisnya yang berusia 20 tahun dirogol oleh kenalan sendiri sehingga menyebabkannya hamil empat bulan.

Dia tidak menyangka insiden malang itu menimpa anak ketiga daripada empat beradik memandangkan mangsa bukan jenis yang suka bersosial tetapi seorang pendiam dan jarang keluar rumah.

Katanya kejadian itu berlaku semasa anaknya ketika itu masih di Igan, Mukah pada awal tahun lalu ke kedai runcit berdekatan rumah apabila lelaki tersebut memaksanya masuk ke dalam kereta.

“Dia (lelaki) tersebut membawanya ke sebuah pantai berdekatan dan mengugut akan mencederakannya sekiranya anak saya melawan atau mengadu kepada orang lain,” katanya yang berasal dari Igan, Mukah.

Insiden itu terbongkar apabila ibu saudara yang merupakan penjaga gadis yang merupakan pelajar institusi pengajian tinggi swasta di Tabuan Jaya di sini menyedari perubahan pada badan anak saudaranya, selain sikap murungnya.

Ibu saudaranya kemudian membeli alat ujian kehamilan dan mendapati ia positif dan seterusnya memaklumkan kepada ibu bapa mangsa.

Ibu bapanya kemudiannya datang ke Kuching dan mereka membawa gadis tersebut ke klinik untuk mendapatkan pengesahan selanjutnya daripada doktor dan terus membuat laporan polis.

Bahkan ketika laporan dibuat semalam, gadis tersebut menerima puluhan panggilan tidak berjawab dan teks khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan.

Ketua Polis Daerah Kuching ACP Roslan Bek Ahmad mengesahkan laporan polis telah diterima.

“Kami ada terima laporan, tetapi memandangkan kes itu berlaku di Mukah, jadi kami akan serahkan kes itu kepada Balai Polis Mukah untuk siasatan lanjut,”katanya.

-BP

No comments:

Post a Comment