Tuesday 8 May 2012

Padah keluar waktu malam, pelajar dirogol

Gambar Hiasan

KUALA TERENGGANU - Tindakan nekad seorang pelajar tingkatan empat keluar rumah tanpa pengetahuan keluarga untuk berjumpa dengan buah hatinya membawa padah apabila dia dirogol.

Kejadian berlaku di Kampung Chabang Tiga, di sini, Sabtu lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam itu, mangsa, 16, yang berasal dari Kampung Beladau, di sini, nekad keluar bersama teman lelakinya setelah berjanji untuk bersiar-siar di sekitar bandar raya di sini.

Teman lelaki yang dikenali sebagai Roy itu telah membawa mangsa ke sebuah rumah kosong di Chabang Tiga, di sini sebelum meninggalkannya keseorangan dengan mengunci pintu rumah dari luar dan memberi alasan hendak keluar sebentar berjumpa rakan.

Mangsa yang tidak mensyaki apa-apa, setia menunggu teman lelakinya itu sehingga tertidur dan sebaik tersedar keesokan paginya, mangsa menyedari dia masih keseorangan di rumah itu.

Bagaimanapun, mangsa berasa pelik kerana merasakan kesakitan yang teramat pada kemaluannya.

Mengesyaki dirinya telah ‘diapa-apakan’ dan diperbodohkan oleh teman lelakinya itu, mangsa cuba melarikan diri namun dia terkedu apabila menyedari dia masih lagi dikurung, selepas mendapati pintu utama rumah masih berkunci dari luar.

Difahamkan, teman lelaki mangsa hanya membuka pintu rumah itu kira-kira jam 2 petang, selepas hampir separuh hari mengurung mangsa sebelum ‘membuang’ gadis itu begitu sahaja di depan Sekolah Kebangsaan Sri Nilam, di sini.

Mangsa yang kepenatan dan dalam keadaan tidak bermaya terpaksa berjalan hampir kira-kira satu kilometer (km) menuju ke rumah rakannya di Kampung Sungai Rengas, di sini, untuk mendapatkan bantuan.

Selepas menceritakan kejadian yang kepada keluarga rakannya, mangsa yang mengesyaki dirinya telah dirogol, mengambil keputusan membuat laporan di Balai Polis Chabang Tiga di sini, petang kelmarin.

Ketua Polis daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin ketika dihubungi, semalam, mengesahkan menerima laporan kejadian.

-SH

No comments:

Post a Comment