Thursday 10 May 2012

SMK Suai dipilih sebagai tuan rumah Pertandingan Pengkisahan Kenegaraan 1Malaysia Peringkat Negeri



KUCHING: Sekolah Menengah Kebangsaan SMK Suai, Niah di Miri dipilih sebagai tuan rumah Pertandingan Pengkisahan Kenegaraan 1Malaysia Peringkat Negeri pada 12 Mei ini.

Pertandingan yang dianjurkan setiap tahun oleh Jabatan Penerangan itu akan me-nyaksikan pertarungan lima pasukan dan menawarkan hadiah wang tunai berjumlah RM6,500.

Menurut kenyataan akh-bar dikeluarkan Jabatan Pe-nerangan Negeri, pasukan terbaik akan menerima wang tunai RM2,000 manakala tempat kedua bakal membawa pulang RM1,500 manakala tiga pasukan lain akan menerima RM1,000 masing-masing sebagai sagu hati.

Pertandingan itu bertujuan menggalakkan peserta memberi pandangan, idea dan ma-nifestasi peribadi tentang program-program kerajaan sejak merdeka.

Ia juga berobjektif untuk mengukuhkan integrasi antara negeri, kumpulan etnik, budaya, agama dan kepercayaan menerusi pengkisahan perjuangan pemimpin terdahulu dan sekarang.

Menteri Muda Pendidikan Awal Kanak-kanak dan Pembangunan Keluarga Rosey Yunus, Ahli Parlimen Ahmad Lai Bujang dan Pengarah Jabatan Penerangan Negeri Resat Salleh dijadual menghadiri pertandingan itu.

-BP

No comments:

Post a Comment