Thursday 19 April 2012

Pengerusi MIC Pulau Pinang selamat dikebumikan


BUTTERWORTH - Jasad mendiang Pengerusi MIC Pulau Pinang Senator Datuk P.K. Subbaiyah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Masyarakat India Berapit di Bukit Mertajam hari ini.

Subbaiyah, 63, yang dipercayai meninggal akibat serangan jantung ketika tidur semalam, meninggalkan balu Vallini serta dua anak iaitu Gowri dan Ganesh.

Beliau yang merupakan bekas anggota exco kerajaan negeri dan Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Prai selama dua penggal, dilantik sebagai Pengerusi MIC

negeri pada 2009 dan dilantik sebagai senator pada April tahun lepas.

Sementara itu Pengerusi MCA Pulau Pinang Datuk Seri Dr Ng Yen Yen yang melawat keluarga mendiang, menyifatkan kematian Subbaiyah sebagai kehilangan besar dalam barisan kepimpinan parti komponen Barisan Nasional (BN).

"Mendiang adalah seorang yang sangat komited pada tugasnya sebagai wakil rakyat dalam BN... ini merupakan satu kehilangan yang besar, tetapi saya percaya semangat perjuangannya tetap kukuh dalam diri setiap anggota MIC," katanya ketika ditemui pemberita di sini.

Ng berkata walaupun kehilangan pemimpin yang disenangi rakyat itu sangat dirasai, beliau yakin MIC khususnya di Pulau Pinang tetap bersedia untuk terus berkhidmat kepada rakyat.

"Dalam BN kita akan bersama-sama berusaha untuk merealisasikan hasrat mendiang yang mahu memperolehi kejayaan gemilang pada pilihan raya umum ke-13 nanti," katanya.

 – Bernama

No comments:

Post a Comment